Karty

nedeľa 24. februára 2013

Arganový olej

Arganový olej som túžila vyskúšať odkedy som sa dozvedela, že niečo také existuje. Najmä pre jeho blahodárne účinky na vlasy. Preto ma nadmieru potešilo, keď mi to stránka www.bionatural.sk umožnila. 





















Vyskúšala som arganový olej od značky Akamuti. Arganový olej je známy aj pod názvom marocký olej. Je to preto, že strom z ktorého sa získava rastie výhradne v Maroku a nikde inde na svete. Patrí medzi najvzácnejšie oleje na svete. Na výrobu jedného litra je totiž potrebné spracovať 30 - 40 kg arganových orechov. Vyrába sa v dvoch verziach - potravinársky a kozmetický, pričom každá verzia je nevhodná pre ten druhý účel. Je bohatý na vitamín E a dobre hydratuje. Má vyživujúce, posilňujúce, revitalizačné a antiseptické účinky.

Ja ho používam nasledujúcimi spôsobmi:

Ako masku na vlasy

Vlasy si namočím a následne dôkladne rozotriem olej do celej dĺžky vlasov. Nechám hodinu pôsobiť (môžete aj dlhšie). Následne vlasy dva krát umyjem šampónom a použijem nie príliš mastný kondicionér. Ak máte normálne, alebo mastné vlasy odporúčam nepoužiť kondicionér vôbec. Vlasy nechám voľne uschnúť a teším sa z nádherne jemných a vyživených vlasov.

Ako sérum na vlasové končeky

Do vlhkých a umytých vlasov (do končekov) votriem veľmi malé množstvo a nechám uschnúť. Končeky pôsobia vyživene a menej sa štiepajú. 

Na vyživenie nechtov a nechtovej kože

Po odlakovaní a opilníkovaní nechtov vmasírujem pri pozeraní filmu/seriálu do nechtových lôžok. Nechty sú po tom spevnené, vyživené a lesklé. Výsledok je viditeľnejší ako v prípade použitia hocičoho iného.

Namiesto nočného krému

Po odlíčení a vyčistení pleti vmasírujem do tváre. Pokožka je hydratovaná a vyživená.

Ako vylepšenie kondicionéru

Kvapku, alebo dve zamiešam do kondicionéru a použijem klasickým spôsobom. 


A čo vy? Máte skúsenosti s arganovým olejom?

18 komentárov:

  1. Ja ho používam na výživu spodných dĺžok vlasov.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja s nim skusenost este nemam ale chystam sa nan :-) Dost teraz o nom pocut s kade tade a tvoj clanok ma este v kupe utvrdil :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Používam ho na pleť, proti jazvičkám po akné.
    Zatiaľ vidno len malý rozdiel, ale nepoužívam ho zase nejak extra dlho :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pekny clanok, ale zaujimali by ma nejake tvoje finalne myslienky - v com sa ti zda dobry, ci ti pomohol, ci by si ho odporucala aj nam.. Take zhrnutie, lebo z clanku mam sice pocit, ze si myslis, ze je to fajn, ale nic specifickejsie :)
    Veronika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem za upozornenie:) napisem to sem a nabuduce sa budem snazit uz v clanku. na vlasy som ako masku zatial pouzivala len olivovy olej a tento arganovy je lepsi, jeho ucinok je dlhsietrvajuci a vlasy su po nom viac leskle. do koncekov mi viac vyhovuju tie silikonove olejceky ako biosilk a chi silk. napriek tomu, ze sa vsade pise o jeho ucinkoch na vlasy, mna viac prekvapil ucinok na nechty. tie sa mi aktualne sice uz stiepaju minimalne, ale po pouziti arganoveho oleja mam dojem ze cu pevnejsie a odolnejsie - nie bezpostredne po naneseni, ale pri dlhodobom pouzivani

      Odstrániť
  5. asi si zaobstaram arganovy olej na konceky vlasov :)
    http://yvettamikulova.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj. Veľmi si mi týmto článkom pomohla. Nikto mi nevedel poradiť aký tento olej je. :) Teraz už aspoň viem a určite si ho zaobstarám :)

    http://tipsbybecky.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj :) Pozývam na giveawy :)
    http://lu3ka.blogspot.sk/2013/03/giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jak tenhle voní? Mám argaňák od Nobilis Tilia a strašně mi smrdí:( Takže mazání obličeje provádím jen když přítel není a nebude doma:( Ale na nehtovou kůžičku je snesitelný a vážně funguje. Veronika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ma trosicku neprijemnu vonu, ale je to naozaj velmi slabe. musis prichcnut priamo k oleju aby som to citila. kludne si ho mozem dat na tvar pred kymkolvek.

      Odstrániť
    2. tiez mam nobilisacky a smrdi ako kravske lajno...

      Odstrániť
  9. Chcela som si argánový plej kúpiť už veľakrát, ale vždy som uprednostnila nejaké lacnejšie oleje. Snáď sa k tomu niekedy dostanem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. odporúčam arganový olej priamo z Maroka,nie arganový olej prelievaný v EU, priamy registrovaný dovozca firma Orient House www.orienthouse.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  11. pravý arganový olej lisovaný za studena musí mať miernu vôňu, ktorá sa ale pri použití oleja stráca, arganový olej bez vône je olej kde bola vôňa umelo odstránená,http://www.orienthouse.sk/sk/arganovy-olej/arganovy-olej-kvalita-a-cena/

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Čo sa týka vône arganového oleja tá je veľmi špecifická, ale pokiaľ je arganový olej kvalitný tak by mal jemne voňať po orieškoch. Jeho vôňa by sa mala chvíľku po aplikácii rozplynúť. Takže vôbec nie je rušivá. Ale pokiaľ arganový olej nepríjemne zapácha to je iná vec. Takému oleju je lepšie sa vyhnúť, pretože je pravdepodobné, že arganové plody pred spracovaním prešli tráviacim traktom kozy a takýto olej si chce dať na tvár asi málokto :) Odporúčam všetkým ktorí plánujú v budúcnosti nákup arganového oleja a nemajú s tým skúsenosti pozrieť si tento článok http://arganovy-olej-maroko.blogspot.sk/2013/07/kvalita-arganoveho-oleja.html
    je v ňom v niekoľkých bodoch zhrnuté ako má kvalitný arganový olej vyzerať.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. radšej si prečítajte článok o kvalite a cene od skutočných priamych dovozcov a odborníkov na arganový olej,http://www.orienthouse.sk/sk/arganovy-olej/arganovy-olej-kvalita-a-cena/ znaky, ktoré výrazne ovplyvňujú kvalitu a cenu arganového oleja,skúsenosti získané prácou priamo v Maroku a orientálnych krajinách,jediný registrovaný priamy dovozca arganového oleja na Slovensko - bez prelievania,arganový olej je fľašovaný ihneď po vylisovaní v Maroku !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. No, ak sa niekto vyhlasuje za jediného skutočného a pravého, hneď je to podozrivé - mne to znie ako dáka sekta alebo čo. Okrem toho, voziť olej až z Maroka je podľa mňa jednak neekonomické a jednak neekologické.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no s tym marokom by som suhlasila, kedze arganove orechy rastu len tam a nikde inde na svete. takze v podstate kazdy arganovy olej je z Maroka. preto sa casto aj predava pod nazvom marocky olej. ale ano, mas pravdu, aj mne uz lezie na nervy to presviedcanie a spamovanie vsade o tom ako len ten ich je ten "jediny, pravy, skutocny, uzasny...bla bla". aj v pripade zeby mali pravdu im totiz ide cisto o zisk - podte si kupit u nas, dajte peniaze nam. a ano, taktiez mi toto spamovanie na vsetkych slovenskych strankach kde sa spomenie arganovy olej pride ako sektarska a mimoriadne otravna aktivita. pricom si dany clovek ani nevsimne, ze to napise pod jeden clanok duplicitne...

      Odstrániť